Ons team

In de Sterrebloem vind je een enthousiast team van begeleiders. Dat wil zeggen dat we naast de kracht om kinderen aan te zetten tot leren vooral iemand willen zijn die kinderen begeleidt in hun leerproces.

In eerste instantie zorgen wij ervoor dat de ontwikkelingsdoelen nagestreefd en de eindtermen bereikt worden. Het is de manier waarop dit gebeurt die van het grootste belang is.

Belangrijke begrippen hierbij zijn oprechtheid, respect en verantwoordelijkheid. Oprechtheid betekent dat je als leerkracht geen rol speelt, maar jezelf bent, dat je je fouten kan toegeven en erkennen. Zo’n oprechte houding heeft een belangrijke voorbeeldfunctie. Hoe kan je namelijk van kinderen verlangen om ‘echt’ te zijn, als je dat niet in grote mate zelf bent.

Dit is echter geen pedagogisch middel, de motivatie moet intrinsiek zijn. Ze moet gebaseerd zijn op zelfrespect en respect voor kinderen. De gunstige pedagogische neveneffecten die een oprechte houding meebrengt zijn, natuurlijk mooi meegenomen.

Door de kinderen te respecteren en ook hun verantwoordelijkheid te waarderen, komen we tot een houding van gelijkwaardigheid. Vanuit deze houding is het vanzelfsprekend dat het kind steeds centraal staat. Deze ingesteldheid zorgt ervoor dat we aanspreekbaar zijn, en steeds openstaan voor overleg met kinderen en ouders.

coördinator leefgroep 1leefgroep 2leefgroep 3leefgroep 4leerjaar 6

Ellen

coördinator

Marieke

leefgroep 1

Emmy

leefgroep 1

Eva

leefgroep 1 & sport

Jessica

leefgroep 2

Ellie

leefgroep 2

Marita

leefgroep 3

Severine

leefgroep 3

Lana

leefgroep 4

Yannick

leefgroep 4

Elke

leerjaar 6

Hilde

ondersteuner OKO+

Jet

administratieve ondersteuning